Suomen Historiallisen Seuran tutkijajäsenhaku syyskuussa

Suomen Historiallisen Seuran tutkijajäsenten hakuaika on syyskuussa. Seuran sääntöjen mukaan ”Tutkijajäseneksi voidaan hyväksyä henkilö, joka on tieteellisillä julkaisuillaan ansioitunut historiantutkijana”. Käytännössä tutkijajäseniksi valituilta on edellytetty vähintään dosentin pätevyyttä tai vastaavia ansioita.

Uutta tutkijajäsentä voi ehdottaa kaksi nykyistä tutkijajäsentä, tai tutkijajäsenyyttä voi hakea itse. Ehdotus tai hakemus on vapaamuotoinen, ja siihen tulee liittää julkaisuluettelo. SHS:n hallitukselle osoitetut ehdotukset tai hakemukset lähetetään viimeistään 30.9. sähköpostitse osoitteeseen shs@histseura.fi.

Hallitus päättää uusista tutkijajäsenistä kokouksessaan lokakuussa, ja uudet tutkijajäsenet julkistetaan seuran vuosikokouksessa 11.11.2024.

Bookmark the permalink.